Voka Mechelen-Kempen matcht 300 ondernemers op één avond

Zo'n driehonderd ondernemers waren vanavond te gast op Voka Match. Eén van de vijf grote netwerkevents die Voka Mechelen-Kempen elk jaar organiseert. Gastlocatie was Ooms Woonrealisaties in Rijkevorsel. Nieuwe leden werden er gekoppeld aan bestaande leden. "Het was een vol huis. Voor deze editie hebben we jammer genoeg ondernemers moeten weigeren. Dat geeft wel aan dat er veel goesting is om te netwerken. En die goesting zien we nu ook terug in onze economie", zei Tom Laveren van Voka Mechelen-Kempen.

Alle gasten werden aan het begin van de avond naar de bovenste verdieping gebracht. "Daar zit een heel idee achter, maar misschien ook een metafoor voor 2023. Laten we dit jaar hoog mikken. Hoog inzetten. Groots ondernemen", zei Tom Laveren, gedelegeerd bestuurder van Voka Mechelen-Kempen. "We willen daar als Voka zeker bij helpen."

Gezonde buzz

De 300 ondernemers kregen onder meer toelichting bij de nieuwe economische vooruitzichten in de regio Mechelen-Kempen. "We zien een echte trendbreuk. De afgelopen maanden ging de economie van minder naar nog minder. Maar die daling stopt nu. Al zeker tot en met de zomer zien we een voorzichtige aantrekking van onze economie. ​ En laat dat vanavond mee voor een gezonde buzz zorgen", aldus Laveren.

Keynotespreker Eva Vissers ging vervolgens dieper in op het belang van non-verbale communicatie. Kennis die alle ondernemers daarna konden gebruiken tijdens de business speeddate. Op zoek naar een perfecte match om hun bedrijf verder te boosten.

Ooms.jpg

JPG - 656 Kb