SOON-festival laat je de toekomst zien

Op 4 mei start SOON, een online innovatiefestival. Het event - met de steun van VLAIO - mikt op ondernemers die voorop willen lopen. "Op SOON kunnen ze ideeën komen tanken. Voor zichzelf, hun team of hun bedrijf", klinkt het. Internationale visionairs Richard van Hooijdonk, Petri Rajaniemi en Margriet Sitskoorn laten je op het online festival de toekomst zien. Maar ook lokale, beloftevolle talenten zullen hun verhaal tonen.

Het is de tweede keer dat SOON 'festivalt'. Net als vorig jaar zal het volledig online verlopen. SOON is een initiatief dat voortvloeit uit een samenwerkingsverband met onder meer Startup2440, ICE Cube van Thomas More, de stad Geel, Vanroey.be, Voka – KvK Mechelen-Kempen, KU Leuven/cocoon2440 Jeugdhuis De Vonk en Blenders.

Waarom moet je op SOON zijn? "Hier hoor je wat de toekomst brengt. Als je als ondernemer wil vooroplopen, kan je hier ideeën komen tanken. We hebben het aangepakt als een echt festival, met verschillende podia. Op de 'Main Stage' brengen we internationale visionairs. Richard van Hooijdonk, Petri Rajaniemi en Margriet Sitskoorn verzorgen de keynotes en geven ons hun kijk op de toekomst. Op de 'White Stage' krijg je specifieke businesscases te horen van Nike, Janssen Pharmaceutica en Groep Van Roey. We hebben ook een podium met workshops. Het merendeel van ons gebruikt elke dag 'Teams'. Maar hoe kan je nu écht een expert worden? Dit en veel meer hoor je op SOON." ​ ​

Op de vorige editie waren 1.500 studenten en zo'n 500 professionals aanwezig en daar mikt de organisatie ook dit jaar op. Zij krijgen er ook lokaal talent te zien. En dat talent kan in de prijzen vallen op SOON. Vier finalisten zullen er hun baanbrekende idee pitchen voor publiek en jury. Ze kunnen er een prijzenpakket tot 8.000 euro winnen.

Benieuwd hoe de toekomst eruit zal zien? Ontdek het op SOON. Inschrijven kan op: https://soonfestival.be