Ronny Van Broekhoven is nieuwe voorzitter Voka - KvK Mechelen-Kempen

Ronny Van Broekhoven (55) is de nieuwe voorzitter van Voka – Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen. Hij volgt Jan Scheirs op. Van Broekhoven was 8 jaar geleden al eens voorzitter van de Voka-Kamer in Kempen. "Ik heb een onweerstaanbare goesting om terug actief iets voor onze ondernemers te doen", klinkt het.

Van Broekhoven is donderdag aan de Voka-leden voorgesteld, op het volledig online netwerkevent VokaMatch. Wie Voka al even volgt, zal Ronny Van Broekhoven kennen. Topman van AGC Glass Europe in Mol - met beide voeten in het ondernemerschap - en acht jaar geleden al voorzitter van Voka Kempen. Het fundament voor de succesvolle fusie met Voka Mechelen? Mee gelegd en uitgedragen door ‘de man uit Balen’.

Gedelegeerd bestuurder Tom Laveren (links) en de nieuwe voorzitter Ronny Van Broekhoven (rechts). "We willen de meerwaarde van onze Voka-Kamer nog meer laten voelen bij onze leden."

“Een onweerstaanbare goesting. Ik kan mijn gevoel niet anders omschrijven”, zegt Ronny Van Broekhoven over zijn terugkeer. "Goesting om de ondernemers in de regio écht vooruit te helpen, in deze grootste economische crisis ooit in vredestijd. Goesting om de regio Mechelen-Kempen nog meer op de kaart te zetten. Goesting om het ondernemerschap in z’n geheel naar een nog hoger niveau te tillen. Ik heb gezien dat de Kamer enorm snel heeft gereageerd in deze coronacrisis. Er zit een goeie drive in de Kamer. En daar wil ik verder aan meewerken. Onze ondernemers voelen dat nu al. Maar ik wil dat ze de meerwaarde nóg meer gaan voelen én gebruiken.”

Van Broekhoven neemt de fakkel over van Jan Scheirs. "Hij heeft hier fantastisch werk geleverd. Want de sterke en groeiende Voka-Kamer die er vandaag staat, is voor een groot deel zijn werk", klinkt het.

Roadtrip

Tom Laveren: gedelegeerd bestuurder. Ronny Van Broekhoven: voorzitter. Met die tandem gaan ze er de komende maanden en jaren vol tegenaan. "Ons dna is in ieder geval een match. We zijn beiden winnaars. En we willen beiden vooral dat onze leden de meerwaarde van onze Voka-Kamer voelen. Dat kunnen ze doen door ons netwerk optimaal te gebruiken. Door één van onze opleidingen en trajecten te volgen. Of hen te laten bijstaan door ons team Belangenbehartiging. Zij kunnen een dossier op de juiste tafel leggen."

Van Broekhoven is van plan een roadtrip te maken doorheen de regio Mechelen-Kempen. Want hij wil de ondernemers - met respect voor alle veiligheidsregels - face to face spreken. Om hen zo goed mogelijk te helpen.